In 2024 maakte hij nog een reis naar Tenerife samen met zijn oudste zoon, het was zijn meest productieve week van het jaar waarin drie schilderijen gemaakt werden.
De ouderdom en verminderde mobiliteit zorgde er in dat jaar voor dat Jan niet langer in zijn kerkje aan de Oranjestaat kon blijven wonen en zo verhuisde hij naar de Walakker in Assen. Daar geniet hij van het uitzicht naar buiten en heeft hij een vogeltafel gemaakt, zodat hij de natuur en het gevogelte dagelijks kan waarnemen.
Van deze waarneming maakte Jan van Loon in 2025 aan de Walakker een schilderij van een vogel in zijn tuin.
Op de vraag of Jan van Loon nog schildert kan dus volmondig met ?Jazeker!? worden geantwoord.
San Juan,2024, olieverf 19,5x30cm
Villa Cortes, Tenerife,2024, olieverf 40x50cm
Villa Cortes, Tenerife,2024, olieverf 30x40cm